مروری بر یاد گرفته ها

به شکل جسته گریخته در طول سال های گذشته و امسال به شکل برنامه ریزی شده تصمیم گرفتم درس هایی که از متمم خوانده ام را دوباره مرور کنم. برحسب نیاز به سراغ درس تفکر استراتژیک رفتم و تجربه ی جالبی بدست آوردم.

 

 

در هر بازه ی زمانی وابسته به سوال هایی که در ذهنم به عنوان دغدغه وجود داشته، به پاسخ های مناسبی برای شرایط خود رسیده ام. زمانیکه درس تفکر استراتزیک را مرور میکردم به خلاصه نویسی های خودم رجوع کردم و با متن درس و نکاتی که امروز میخواندم، مقایسه میکردم. جالب بود. در دور جدیدی که درس را میخواندم نکات جدیدی به چشمم می آمد که در گذشته به آنها به خوبی توجه نکرده بودم و البته که به عنوان راهکار مناسب هم در شرایط خودم آنها را نمی دیدم.

از خودم سوال پرسیدم که چرا این موارد را به خوبی دقت نکرده ام؟ پاسخی که به آن رسیدم این بود که من وابسته به نیاز آن روز این درس را خوانده بودم. در ادامه به پاسخ های خودم دقت کردم، سطح فکر و نگاهم امروز متفاوت بود و از نظر خودم به دلیل رشد و توسعه ای که در سال های گذشته داشته ام، امروز بالغانه تر و با جامع نگری بیشتری برای سوال ها پاسخ پیدا کرده ام.

در فکر به این موضوع بیشتر به این باور رسیدم که نیاز دارم بطور مستمر خود را نسبت به گذشته ارزیابی کنم، افکارم را بنویسم و در گذر زمان به آنها رجوع کنم تا بتوانم روند رشد خود را اندازه گیری کنم. این نوع فکر را بسط دادم و برای موارد مختلف کاری و مسائل زندگی شخصی، تصمیم گرفتم که افکار خود را ثبت و در گذر زمان مقایسه کنم تا بتوانم بهتر در جهت اهدافم حرکت کنم.

دوست دارم این مطلب را بطور دائمی کامل کنم و مثال های مختلف در این زمینه بنویسم تا با ثبت آن در این صفحه در سال های دورتر نگاه دقیق تری برای این روزهایی که گذشته، داشته باشم و با پیدا کردن نقص ها عملکرد بهتری داشته باشم.

خوشحال میشم که اگه شما هم چنین تجربه ای داشتید، اینجا بنویسید تا این مسیر رو با به اشتراک گذاری افکار، بهتر پیش ببرسم.

 

با تشکر

 

 

 1                  5

3 دیدگاه برای “مروری بر یاد گرفته ها

  1. راهکار خیلی خوبیه برای ارزیابی رشد فردی. همیشه آدم باید خودش رو با خودش مقایسه کنه و بسنجه چون هیچ فردی در شرایط دیگری زندگی نکرده و نمیکند. پس تنها فردی که با ما قابل قیاس هست خودمونیم…

    1. ممنون هیوا جان که به اینجا سر میزنی. خوشحال میشم پاسخ هات رو میخونم.
      به نظرم ارزیابی خودمون با خودمون بسیار مهمه و دقت در این ارزیابی هم برای اینکه دائما خودمون رو ترک کنیم مهمه، چون خیلی وقتا درست این کار رو نمی کنیم یا حتی فراموش می کنیم. در کنار ارزیابی خود با خود،ارزیابی خودمون با دیگران هم در اهدافی که مشترک میشه هم به نظرم مهمه، چون میتونیم ببینیم تلاش هایی که تا الان کردیم در نمود بیرونی و در تراز سایرینی که مثل ما در همین جهت حرکت می کنن چطور بوده.

  2. منم بارها و بارها ویس های استاد رو گوش دادم اما هر بار مطالب جدیدی از حرف‌هاش و درس هاش برام پدیدار میشه.
    وقتی مرورش میکنم احساس میکنم چقدر بزرگتر از بار اولی شدم که همین درس رو خونده بودم.
    و بهتر درک میکنم که به چه چیزهایی نیاز دارم.
    بعضی وقت ها خودم رو میزارم جای مثال‌هایی که میزنه و ارزیابی میکنم.
    ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *