اقدام اول، شناخت روحیه ی مشتری

امروز یه مطلب توی لینکدین خوندم در مورد این موضوع که با اینکه کلمه ی ” فرا ” توی تبلیغات زیادی به کار برده شده ( مثل تبلیغ کاله با هشتگ فراتر باشیر) ، این کلمه تاثیر زیادی در بازار نداره و کاربردی نیست و برای کسی که post  رو گذاشته بود سوال بود که چرا هنوز شرکت ها از این واژه استفاده می کنند؟ به همین خاطر یه مطالعه ی موردی انجام میده که ببینه از دید بقیه هم همینطور هست یا نه؟ به جواب جالبی رسیده بود، توی جامعه ی آماریش افراد زیادی واکنش مثبت نسبت به این کلمه داشتند، که کلمه ی فرا برای تبلیغ خوب هست و ما رو جذب می کنه.

وقتی پست رو خوندم با توجه به تجربه ی نسبی ایی که نسبت به تحقیقات بازار، بررسی نظر مشتریان و پرسیدن پرسشنامه به صورت مستقیم از مشتری ها یا کاربران در کسب و کارهای گذشته ی خودم داشتم، همیشه این موضوع برام جالب بوده که در موارد زیادی نوع فکر اعضایی که در یک شرکت و کسب و کار مشغول فعالیت هستند با خواسته ی مشتری در بیرون از سازمان متفاوت هست. دفعات مختلفی پیش میاد که برای معرفی یک محصول از یک یا چند طرح رونمایی میشه اما در ادامه به این نتیجه میرسند که طرحشون مورد علاقه ی بازار نبوده.

 

 

برای جلوگیری از چنین مواردی، قبل از هر اقدامی انجام تحقیقات بازار و بررسی علایق و خواسته های مشتری در اسکیل مورد نیاز در هر شغلی لازم هست تا چراغ راهی برای به نتیجه رسیدن اقدام ها و خروجی مناسب بشه. به این شکل هم میشه روحیه و نیاز مشتری رو شناخت هم اینکه کمپین بهینه ای رو اجرا کرد. منابع درست خرج  میشه و هر خروجی ایی که داشته باشه، اطمینان خاطر وجود داره که تغییرات مورد نیاز برای بهبود، در جهت صحیح انجام میشه.

 

 

 1                  5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *