خدا بَرِت داره بندازتت یه جای بهتر

خدا بَرِت داره بندازتت یه جای بهتر. این جمله رو من از زبان محمود معظمی زاده حدود 10-11 سال پیش توی یکی از فایل های آموزشیش شنیدم. جمله ای که با یک تغییر کوچک، سال هاست که در ذهنم ماندگار شده.

 

 

وقتی به این جمله توجه می کنم، میبینم چیزی که زیاد در زبان عام استفاده میشه، بخش اول جمله هست (خدا بَرِت داره) که اصلاً بار مثبتی هم نداره اما قسمت دوم که به جمله اضافه شده، بسیار جمله رو زیبا کرده و در نقش یک دعا و آرزوی خوب میشه ازش استفاده کرد.

فکر میکنم در شرایط مختلفی این جمله رو به کار بردم، زمان هایی که یک نفر می خواسته تصمیم جدیدی بگیرد، اما مردد بوده و با من مشورت کرده، دوستی که تصمیم به تغییر محل سکونت داشته، دوستی که نیاز به تغییرات اساسی در حرفه ی شغلی خودش داشته، کارمندهایی که تصمیم گرفته اند به دلایل مختلف از شرکت من بروند و مواردی که از جنس تردید بوده. اثربخشی این جمله در شرایط مختلف بسیار بالا بوده، چیزی که سبب میشده امید هم در نگاه طرف مقابل بهتر شکل بگیرد. (البته زمانی از این جمله استفاده می کنم که می دانم طرف مقابلم پس از مدتی فکر و تجزیه و تحلیل توانسته به نتیجه ی مناسبی وابسته به شرایط خودش برسد و بیشتردر انجام آن تردید دارد).

 

لینک مرتبط : { تصمیمی که باید با خود بگیریم }

 

به همین خاطر با دیدن تاثیر این جمله در جای مناسب، بیشتر و بیشتر توانسته ام با بیان آن انرژی مورد نیاز دوستانی که با من مشورت می کنند را تامین کنم.

طبق تجربه ای که داشتم، اثر جمله های کوتاه در پایان یک گفت و گوی چند دقیقه ای بسیار بالاست، مواردی که در قالب یک بیت شعر، یک ضرب المثل، یک خاطره و یا جملاتی اینچنین عنوان می شود، مفهوم مطلب را به خوبی برای مخاطب جا می اندازد یا به اصطلاح حق مطلب ادا می شود و به جمله جان می بخشد.

امیدوارم در هر زمان که برای اجرای تصمیم جدیدتون تردید دارید، خدا برتون داره بندازتتون یه جای بهتر.

 

با تشکر

 

 1                  5

یک دیدگاه برای “خدا بَرِت داره بندازتت یه جای بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *