کدام ارزش به کمکمان می آید؟

در طول مسیری که پیش روی همه ی ما بوده و البته پیش رویمان هست، یک موضوع اثر بزرگی در بوجود آمدن شرایطمان داشته و دارد آن هم ارزشی است که برای خودمان مشخص می کنیم. ارزش هایی که لحظه ها، صحبت ها، چالش ها، شادی ها، دوستی ها و آینده ما را می سازند.

 

 

این ارزش ها برای هر فرد متفاوت است. سطح بندی آن هم برای هر فرد متفاوت است. در حقیقت داشتن ارزش و انتخاب نوع آن، سطح زندگی را برای ما رقم میزند، نوع تفکر و انتخاب های ما را مشخص می کند، آینده ما را می سازد، نگاه ما را با عده ای همسو و با سایرین متفاوت می کند.

ظاهر و پوشش ما، کلام ما، وسعت ارتباطات ما، جایگاه اجتماعی ما، امکانات رفاهی ما، موجودی حساب بانکی ما، توانمندی های ما، احساس ما، همه و همه حاصل از ارزش هایی است که روزی انتخاب کردیم و در آینده ناگزیر به انتخاب هستیم.

در این بین ارزشی که از نظر شخصی من (مخصوصا در یکی دو سال اخیر) که بیشتر از قبل برایم پررنگ شده و مهم تر از همه ی آنهاست، روابط و دوستان من بودند. در روزهایی که همه ی اطلاعات و ارتباطات به واسطه ی اینترنت و شبکه های اجتماعی در دسترس قرار گرفته اند، در همه ی این شلوغی ها، هرگز چیزی نتوانست جای دوستانِ واقعی را برای من پر کند.

دوستان واقعی از این جهت که؛ وقت برای شنیدن حرف هایم دارند، کلام مشترک دارند، حمایت دارند، خاطرات مشترک دارند، محبت دارند، لبخند و شادی دارند و یکدلی دارند. حتی با هدف های متفاوتی که داریم.

موفقیت، تلاش، نظم، تعهد، صداقت، هدف­مندی، برنامه ریزی، یادگیری، سخت کوشی، هوشمندی، رشد، حمایت گری، مسئولیت پذیری و بسیاری موارد دیگر از جمله ارزش هایی بوده اند که همیشه تلاش کرده ام نقش خود را در زندگیَم بگذارند اما با وجود همه ی آنها، کسانیکه حمایتم می کنند و دوستان واقعی برای من هستند، امروز بیش از هر چیز دیگری، برایم پررنگ هستند و خوشحالم که در سال های گذشته مسیرهایی رو انتخاب کردم که دوستانِ قابل اتکایی را برای خودم دارم.

اینکه امروز نقشِ دوست واقعی (رفیق) برایم پررنگ شده شاید حاصل از سن یا مشکلات متعددی است که مدت ها سایه اش روی دوش من سنگینی می کند.

امیدوارم نعمت داشتن دوستان واقعی را از دست ندهم.

پی نوشت : یه برنامه توی نماوا پخش میشه به اسم همرفیق که مجریش شهاب حسینی هست و مصاحبه میکنه با بازیگرای مختلف. از هر بازیگری هم که دعوت میکنن، میخوان که یه رفیقشون یا بهترین رفیقشون رو هم بیارن با خودشون. پیشنهاد میکنم ببینید. صحبت های جالبی میشه.

یه سوال خیلی خوب هم میپرسه مجری، اینکه : رفیق کیه؟

این روزا معنیه داشتن رفیق رو خیلی خوب میفهمم و به این سوال پاسخ میدم.

امیدوارم هر فردی که این مطلب رو میخونه بتونه رفیقش رو تعریف کنه.

 

با تشکر

 1                  5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *