وب مانی، سامانه پرداخت خدمات مالی آنلاین

مدتی پیش به همراه یکی از دوستانم در حال پیاده روی بودم و صحبت از بورس و نوسانات اون شد که دوست من گفت که با بورس جهانی (فارکس) کار میکنه و اطلاعی از بازار ایران نداره. یکی از سوالاتی که در حین صحبت برای من پیش اومد این بود که چطور از ایران میتونه خرید و فروش انجام بده و اونجا بود که اسم وب مانی رو آورد و من رو با این سیستم پرداخت آنلاین (در حد یک نام) آشنا کرد.

در ادامه ی اون صحبت ها چنتا سِرچ توی گوگل زدم و اطلاعاتی در این زمینه کسب کردم که اینجا مینویسمشون.

وب مانی (webmoney) در حقیقت یک سامانه و ارائه دهنده خدمات پرداخت جهانی برای انجام امور مالی آنلاین است.

این سامانه روسی هست و ارزهای متفاوتی رو پشتیبانی میکنه و برای هر کدام، کیف پولی جداگانه داره که از طریق نامِ آن کیف پول ها، میتوان ارز مورد نظر را به آن واریز کرد. به عنوان مثال نام کیف پول مربوط به دلار امریکا WMZ و کیف پول مربوط به یورو WME است. (برای کیف پول یورو محدودیت هایی مثل ساکن بودن در منطقه ی یورو لحاظ شده).

برای انجام عملیات پرداخت و دریافت پول در این سیستم باید یک شناسه (که شامل حرف و عدد است) داشته باشیم تا به فردی که قصد پرداخت پول را دارد اعلام شود. این شناسه پس از ساختن حساب وب مانی تولید می شود.

از نکات مثبت این سامانه این هست که بدلیل روسی بودن، برای ایرانی ها قابل استفاده هست اما نقطه ضعف آن تعاملِ کم با فروشگاه های آنلاین است. در حقیقت این سامانه از نظر بین المللی زیاد مورد استقبال قرار نگرفته و برای خرید از وب سایت های محدودی میتوان از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال یکی از سایت هایی که مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته سایت چینی ALIEXPRESS هست که از طریق وب مانی هم میشه از این فروشگاه خرید کرد.

تلاش کردم اطلاعاتی نسبت سامانه های پرداخت پر استفاده ی بین المللی هم بدست بیارم که به دو عکس زیر و چند لینک مرتبط رسیدم.

 

 

 

 

لینک مرتبط و منابع (+ ، + ، +)

 

وب مانی تایپ های مختلفی داره که پر کاربردترین آنها، Alias، Formal و Personal هست که هر تایپ، سقف مالی محدودی داره. به عنوان مثال در تایپ Formal، سقف پرداخت ها به شکل زیر است:

 

روزانه هفتگی ماهانه
کیف پول دلاری 200 500 1000
کیف پول یورویی 140 375 750

 

هر کدام از تایپ ها مدارک مختلفی رو لازم داره که از لینک زیر میشه اطلاعات دقیق تری رو کسب کرد

 

لینک منبع : (+)

 

کشورهایی هم که از وب مانی برای انجام تراکنش های آنلاین استفاده می کنند اکثراً کشورهای حوزه ی آسیای میانه مانند روسیه، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

 

برام جالب بود. همیشه فکر میکردم برای انجام تراکنش های مالی بین المللی حتما باید یک حساب در خارج از کشور داشته باشم که با دیدن وب مانی، بخشی از ابهاماتم حل شد.

 

امیدوارم که با این تحقیقِ ناکامل در جهت پرداخت و خرید راحت تر از سایت های خارجی از داخل ایران، کمکی کرده باشم.

 

 

 1                  5

3 دیدگاه برای “وب مانی، سامانه پرداخت خدمات مالی آنلاین

  1. سلام .
    ممنون از اطلاعات و داده هایی که نوشتین . کاش از دوستتون در مورد برداشت از وب مانی و سایر سرویس ها مثل پاییر (payeer) هم میپرسیدین و در اینجا مینوشتین . بازم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *